Overgang til børnehave og skole

Overgang fra vuggestue til børnehave

Når vuggestuebørnene nærmer sig tre år, skal de begynde i børnehave. Overflytningen foregår hos os gradvist over de sidste 14 dage, så når børnene har første officielle dag i børnehaven, er de fuldt integrerede og trygge ved det hele.

Vi tager hånd om det enkelte barn og tilpasser overgangen efter barnets behov, da vi ved, at det kan være en stor omvæltning for nogle børn at starte på en ny stue.

Overgang fra børnehave til skole

Hvert år danner vi en storegruppe af de børn, der skal begynde i skole det kommende år. Storebørnsgruppen begynder i efteråret og er samlet to gange om ugen. Her laver vi en række aktiviteter, der forbereder børnene til den nye hverdag, der venter, når de begynder i skole.

Hos os har vi specielt fokus på at klæde børnene godt på emotionelt og socialt, så de er rustet til skolestarten. Vi arbejder ofte temabaseret i storebørnsgruppen, hvor børnene har medbestemmelse over, hvilke temaer vi gennemgår.

Der en stor del af forældresamarbejde i overgangen til skole, og vi forbereder både børn og forældre bedst muligt på den nye hverdag. Vi samarbejder med Bellahøj Skole om besøgsdage, så børnene kan opleve hverdagen på en skole, og vores børn overgår til KKFO 1. maj.